“ေမြ႔ေပ်ာ္ရာ .. အလြမ္း”
အခန္း (၁)
၁၉၉၂ ႏို၀င္ဘာလ ၉ ရက္၊ တနလၤာေန႔ ....ယာဥ္ေမာင္ၿဖစ္သူမွ အစိမ္းေရာင္ မာဇဒါဂ်စ္ေလး၏ အရွိန္ကိုေလွ်ာ႔ခ်လိုက္ရင္း စတီယာရင္းအား ဘယ္ဘက္သို႔ေကြ႔၀ိုက္ကာ ၿပိဳပ်က္စၿပဳေနသည္႔ ၿခံ၀င္အတြင္းသို႔ ေမာင္း၀င္လိုက္သည္ႏွင္႔ ၀ါညစ္ညစ္ေပၚ၀ယ္ စိမ္းညိဳ႔ေရာင္ ေရညိွကြက္ဗလပ်စ္ႏွင္႔ အေဆာင္အဦးႀကီးက ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္း၏ ၿမင္ကြင္းထဲ ဘြားကနဲ႔ေပၚလာ၏။ ၀ိတိုရီးယားဟန္ေပၚ၀ယ္ ရွမ္းပိသုကာအလွ ဆင္႔ထားေသာ သက္တမ္း ၈၇ ႏွစ္ရွိ အေဆာက္အဦးႀကီးမွာ ေလာကဓံ၏အထုအရုိက္မ်ားေႀကာင္႔ထင္႔ အရြယ္ႏွင္႔မလိုက္ေအာင္ အိုမင္းညိွဳးေရာ္လ်က္။
“ဆရာႀကီးေမာင္ဦးတို႔အဖြဲ႔ကေတာ႔ မိုင္းေတြဆင္ေနႀကၿပီဗိုလ္မွဴး” ဟု မ-၀-တ အတြင္းေရးမွဴး ဗိုလ္ႀကီးေသာင္းစိန္က ကားေပၚမွဆင္းစ သူ႔အား အေလးၿပဳရင္း သတင္းပို႔သည္။
ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္း လက္မွစီတီဇင္ နာရီေလးကိုပင္႔ေၿမွာက္ႀကည္႔လိုက္၏။ ၇ နာရီ ၂၃ မီနစ္ ..
အင္း ..အခ်ိန္ေတာ႔လိုေသးတယ္ ကိုေသာင္းစိန္၊ ဒါနဲ႔ရဲဘက္ေတြေရာ ေရာက္ေနၿပီလား ...
ဗိုလ္ႀကီးေသာင္းစိန္ အေၿဖမေပးရေသးခင္ “က်ေနာ္တို႔ ေစာေစာကတည္းက ေရာက္ေနပါတယ္ဗိုလ္မွဴး” ဟု ေထာင္မွဴးေလး ကိုမ်ဳိးမင္းေအာင္က ၀င္းထဲမွ အေဆာက္အဦးတစ္ခုမွထြက္လာရင္း အေလးၿပဳကာသတင္းပို႔၏၊ သူထြက္လာသည္႔ အေဆာက္အဦးေရွ႔တြင္ အၿဖဴေရာင္၀တ္စံုႏွင္႔ သံေၿခက်ဥ္းခတ္ အက်ဥ္းသားတစ္စု။
“ဟုတ္ၿပီ ကိုမ်ဳိးမင္းေအာင္၊ အခ်ိန္ေတာ႔လိုေသးတယ္ဗ် ၿပီေတာ႔ ဂ်ီအီးတပ္ရဲ႔ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ သူတို႔ေဖါက္ခြဲၿပီး အနည္းဆံုး တစ္နာရီေလာက္မွ ခင္ဗ်ားလူေတြ အလုပ္စလို႔ရမယ္ဆိုေတာ႔ အခ်ိန္က ေန႔ခင္းေလာက္ကိုေရာက္သြားလိမ္႔မယ္”
ဟုတ္ ဗိုလ္မွဴး ဟု အေလးၿပဳကာ ၿပန္ေၿဖေသာ္လည္း ေထာင္မွဴးေလးက သူ႔ကိုသိပ္ေက်နပ္မည္မဟုတ္မွန္း ဗိုလ္မွဴးၿမင္႔ၿငိမ္း အလိုလိုသိေနသည္။ ေန႔လည္ခင္းမွ လုပ္ရမည္႔အလုပ္အတြက္ နံနက္ ၇ နာရီ အေရာက္လာခိုင္းသည္က ကၽြဲၿမီးတိုစရာပင္။ သို႔ေသာ္ ကိစၥမရွိ၊ အမိန္႔ၿဖင္႔ အထက္မွေအာက္ေၿခသို႔ ဆင္႔ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေအာက္တြင္ ဌာနဆိုင္ရာ ၀န္ထမ္းမ်ားႀကား ေက်နပ္ၿခင္း မေက်နပ္ၿခင္းက အေရးပါသည္မဟုတ္၊ အဓိက အထက္အမိန္႔ကို နာခံဖို႔ပင္။ ေထာင္မွဴးႏွင္႔ အက်ဥ္းသားရဲဘက္မ်ား နံနက္ ၇ နာရီ ေဟာ္နန္း၀င္းႀကီးထဲ ေရာက္ေနရမည္ ဟူေသာအမိန္႔သည္ ခ-၀-တ ဥကၠဌ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္၀င္း ထံမွ လာေသာအမိန္႔ၿဖစ္သည္၊ ထိုအမိန္႔ကို စတင္ထုတ္ၿပန္သူမွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ခင္၀င္းဟုတ္ခ်င္မွလည္းဟုတ္မည္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးအထက္မွ အရာရွိႀကီးမ်ားထံမွာ စီးက်လာၿခင္းလည္း ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္နိဳင္ေသးသည္။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ သူ႔အတြက္က အထက္အမိန္႔ကိုနာခံဖို႔ႏွင္႔ အဖိန္႔ကို သူ႔၏လက္ေအာက္သို႔ ထပ္ဆင္႔ထုတ္ၿပန္ေပးဖို႔ရန္သာ။
ရာသီဥတုက မိွဳင္းအုပ္ကာ ဆိုင္းဆိုင္း၊ ေဆာင္း၀င္ၿပီဆိုေသာ္ၿငား ေကာင္းကင္၌ မိုးရိပ္တိမ္စမ်ားပိန္းထူေနဆဲ။ ဥတၱရေလအေ၀႔တြင္ တရုတ္စံကားပန္းရနံ႔မ်ားက သင္းရီရီ။
ၿခံ၀င္းႀကီး၏အၿပင္ဘက္ လမ္းမေပၚတြင္ လမ္းသြားလမ္းလာအခ်ဳိ႔ကို လွမ္းေတြ႔ေနရသည္။ သကၤန္း၀ါ၀ါႏွင္႔ သံဃာေတာ္မ်ား ရွမ္းေဘာင္ဘီတကားကားႏွင္႔ သာမန္အရပ္သားမ်ား။ ထိုသူမ်ား၏ မ်က္၀န္းမ်ားေပၚတြင္ ေႀကကြဲၿခင္း နာက်ည္းမုန္းတီးၿခင္းတို႔က အတိုင္းသားေပၚလြင္လ်က္။
ကိုေသာင္းစိန္ သတိထားေနာ္ အၿပင္က တစ္ေယာက္မွ အ၀င္မခံနဲ႔ ဟု အတြင္းေရးမွဴးၿဖစ္သူကို သူလွမ္းေၿပာလိုက္ေသာ္လည္း ၿခံ၀င္းႀကီးအတြင္း အသင္႔အေနအထားႏွင္႔ ေနရာယူထားႀကေသာ ရဲတပ္သားေလးမ်ား၏ လွံစြပ္ေဖြးေဖြးမ်ားကို သူလွမ္းၿမင္ေနရပါသည္။
“စိတ္ခ်ပါ ဗိုလ္မွဴး၊ ရဲမွဴးႀကီး၀င္ေအာင္က ၿခံ၀င္အတြင္းပိုင္းအတြက္ ရဲတပ္စိပ္ တစိပ္ တာ၀န္ခ်ထားသလို အၿပင္ဘက္ကိုလည္း ခ-လ-၇ (-) က တပ္ခြဲတစ္ခြဲ ၿဖန္႔ၿပီး ေနရာယူထားေပးပါတယ္၊ ရွစ္နာရီခြဲေလာက္ဆို အေရွ႔က လမ္းမႀကီးကို ပိတ္ထားလိုက္ေတာ႔မွာပါ”
ဗိုလ္ႀကီးေသာင္းစိန္ကို ေခါင္းညိမ္႔ၿပရင္း ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္း ေဟာ္နန္းႀကီးဆီ လွမ္းထြက္ခဲ႔သည္။
မိွဳင္းေ၀ေ၀ အလင္းေအာက္တြင္ တခ်ိန္က မဟာဆီမဟာေသြးတို႔ႏွင္႔ ၀င္႔၀ါခဲ႔ပံုရေသာ ေဟာ္နန္းႀကီးက သူ႔အားညိွဳးငယ္စြာ ေငးႀကည္႔ေနသေယာင္ေယာင္။ “ငါတို႔ အရွင္သခင္ကို အလြမ္းေၿဖစရာဆိုလို႔ ဒါေလးပဲ ရွိေတာ႔တာေလ” ဟူေသာ ၿမိဳ႔နယ္သံဃာ႔နာယကဥကၠဌ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေႀကေႀကကြဲကြဲ အႏူးအညႊန္႔ေတာင္းပန္သံ၀ဲ၀ဲက နားထဲကထုတ္လို႔မရ။
ေဟာ္နန္းႀကီး (ေဟာ္ခမ္း) ကိုၿဖိဳခ်ပစ္ရမယ္ဟူေသာ အမိန္႔ထြက္လာသည္ႏွင္႔ က်ဳိင္းတံုတနယ္လံုးမွ ရဟန္းသံဃာမ်ား ရပ္မိရပ္ဖမ်ားကို ၿမိဳ႔နယ္သံဃာ႔မဟာနာယကဥကၠဌ ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ဦးေဆာင္ကာ ခ-၀-တ ဥကၠဌ ဗိုလ္မွဴးခင္၀င္းထံ မၿဖိဳဖ်က္ဖို႔အေရး အသနားခံေတာင္းပန္ႀကသည္။ တခ်ိန္က က်ဳိင္းတံုတြင္ ဒု-တပ္ရင္းမွဴးအၿဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ဖူးသူၿဖစ္၍ ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္၀င္းကို လူသိေပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေဟာ္နန္းႀကီးၿဖိဳခ်ပစ္ေရးအမိန္႔သည္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္၀င္း၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်မွတ္ေသာ အမိန္႔မဟုတ္ အေရွ႔ပိုင္းတိုင္း တိုင္းမွဴးဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္၀င္း ထံမွလာေသာအမိန္႔၊ ထိုအမိန္႔သည္ပင္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေက်ာ္၀င္း၏ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္၊ ၿဖစ္နိဳင္သည္က နိဳင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားမွဳတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ အတြင္းေရးမွဴး-၁ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ခင္ညႊန္႔ ထံမွာလာေသာ အမိန္႔ၿဖစ္နိဳင္သည္။ ေနာက္ဆံုး ေဟာ္နန္းၿဖိဳဖ်က္ေရးကိစၥအ၀၀သည္ ၿမိဳ႔နယ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိၿပားေရးတည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ဥကၠဌ သူ႔အေပၚက်ေရာက္လာခဲ႔ေလသည္။
ခ-၀-တ ဥကၠဌ ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္၀င္း ပါးနပ္စြာ သူ႔အားလူမိုက္ငွား ပြဲထုတ္သည္ကို စစ္သားတစ္ေယာက္ၿဖစ္ေသာ ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္းတစ္ေယာက္ ၿငင္းပယ္ခြင္႔မရွိ၊ အထက္အမိန္႔ကို နာခံရုံသာ။ သို႔ႏွင္႔ သူႏွင္႔ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္စြယ္မွဴး ဗိုလ္ႀကီးနိဳင္မိုးေအာင္တို႔သည္ က်ဳိင္းတံုတနယ္လံုး၏ ခ်ဥ္ပတ္ ရွမ္းတမ်ဳိးသားလံုး၏ရန္သူ လူမိုက္ႀကီးမ်ား ၿဖစ္ခဲ႔ရေလသည္။
ႀကီးမားလွေသာ ဤအေဆာက္အဦးႀကီးကို ၿဖိဳခ်ဖ်က္ဆီးရမည္႔တာ၀န္မွာ လြယ္ကူသည္မဟုတ္ပါ။ ထိုအေဆာက္အအံုႀကီးသည္ ဘိလတ္ေၿမ အုတ္ သစ္ စေသာ ခိုင္ခန္႔သည္႔သက္မဲ႔အရာ၀တၱဳမ်ားႏွင္႔သာ တည္ေဆာက္ထားသည္မဟုတ္ ဂံုရွမ္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ၊ သမိုင္း၊ အႏုပညာ ႏွင္႔ ၀ိဥာဥ္တို႔ ပါထည္႔သြင္းတည္ေဆာက္ထားၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေဟာ္နန္းကို ဖ်က္ေတာ႔မည္ဟူေသာ သတင္းထြက္သည္ႏွင္႔ ဂုံရွမ္း၊ ပအို႔၀္၊ လီဆူး၊ ဓႏု၊ ၀ စေသာ ကိုးကန္႔ေဒသခံမ်ားသည္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မွဳအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ၿပဳလုပ္ခဲ႔ႀကသည္။ တင္းႀကပ္ရက္စက္လွေသာ ဖိႏွပ္မွဳႀကားမွပင္ ေဒသခံမ်ားသည္ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင္႔ သူတို႔၏မေက်နပ္မွဳကို ေဖာ္ၿပခဲ႔ႀကသည္။ ဤအေရးႏွင္႔ ပတ္သက္၍ တက္ႀကြေသာ ရွမ္းအမ်ဳိးသားအေၿမာက္အမ်ား ေတာခိုကာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင္႔ ပူေပါင္းသူက ပူးေပါင္းသြားသကဲ႔သို႔ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္စြယ္မွ ဗိုလ္ႀကီးနိဳင္မိုးေအာင္တို႔ လက္ခ်က္ႏွင္႔ ႏွစ္ရွည္ေထာင္က်သူကက် ၿဖစ္ကုန္၏။
သူ႔ကိုလုပ္ႀကံရန္ ႀကိဳးစားမွဳ ႏွစ္ႀကိမ္မွ်ႀကံဳခဲ႔ရၿပီး တႀကိမ္ဆိုလွ်င္ သူအေတာ္ကံေကာင္းလို႔သာ အသက္ေဘးမွ သီသီေလး လြတ္ခဲ႔ၿခင္းၿဖစ္၏။
ထို႔အၿပင္ ေဟာ္နန္းႀကီး ၿဖိဳဖ်က္ရန္အတြက္ က်ဳိင္းတံုေဒသခံ ဘယ္အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ကိုမွ ငွားရမ္း၍မရ။ ၿမိဳ႔ေပၚရွိ လက္သမား ပန္းရံသမားမ်ားအား အာဏာသံုးဖိအားေပးကာ သူတာ၀န္ေပးႀကည္႔ပါသည္ သို႔ေသာ္ အေႀကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးၿပကာ ေရွာင္လႊဲကုန္ႀကသည္သာ။
“ထီးသုဥ္းနန္းသုဥ္း၊ ၿမိဳ႕သုဥ္းသုည၊ သုဥ္းသံုးဝျဖင့္၊ သုဥ္းရျပန္လစ္၊ သုညေခတ္ဝယ္၊ ျဖစ္လာရေလ၊ တို႔တစ္ေတြသည္ ေသေသာ္မွတည့္၊ ေႀသာ္…..ေကာင္း၏” ဟူေသာ ဆီဘန္းနီဆရာေတာ္၏ ကဗ်ာကို ေက်ာင္းတြင္သင္ႀကားခဲ႔ရဖူးသူ သူ႔အတြက္ ေဒသခံမ်ား၏ ခံစားမွဳကို စာနာနားလည္နိဳင္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ သူသည္စစ္သား၊ စစ္သားအဖို႔ အမိန္႔သည္သာ ကိုးကြယ္ရာမဟုတ္လား။ ေနာက္ဆံုး ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္၀င္းအမိန္႔ႏွင္႔ က်ဳိင္းတံုေထာင္မွ ႏွစ္ႀကီးအက်ည္းသားမ်ားကို တာ၀န္အတင္းေပးလိုက္ရေတာ႔သည္။
ဆင္၀င္ေအာက္ ရဲေဘာ္မ်ားကို အမိန္႔ေပးေစခိုင္းေနေသာ ဂ်ီအီးတပ္မွ တပ္ႀကပ္ႀကီးေမာင္ဦးကို လွမ္းေတြ႔ရသည္။ သူ႔ကိုၿမင္သည္ အေၿပးေလးေရာက္လာၿပီး သတိဆြဲအေလးၿပဳရင္းမွ မိုင္းေတြအားလံုးေတာ႔ ဆင္ၿပီးသေလာက္ၿဖစ္ေနၿပီဗိုလ္မွဴး ေနာက္ နာရီ၀က္ေလာက္ဆို အားလံုးအသင္႔ၿဖစ္ပါၿပီ ဟု သတင္းပို႔၏။
“ေအး ..ေသေသခ်ာခ်ာေလးၿဖစ္ေအာင္ ၿပန္စစ္အံုးကြာ၊ ခြဲရမဲ႔အခ်ိန္က ၉ နာရီ ၁၂ မိနစ္မွကြ၊ အခ်ိန္ေတာ႔ရေသးတယ္”
“ဘာလို႔ ၁၁ မိနစ္ၿဖစ္ရသလဲ မသိဘူးေနာ္ ဗိုလ္မွဴး၊ ၁၀ မိနစ္ဆိုလဲ ၁၀ မိနစ္၊ ၁၅ မိနစ္ဆိုလဲ ၁၅ မိနစ္ေပါ႔ ” တပ္ႀကပ္ႀကီးက နားမလည္ဟန္ႏွင္႔ ေမးသည္။ တဆက္တည္း သူ႔ထံမွအေၿဖမေစာင္႔ေတာ႔ပဲ ဒါ ေဗဒင္ေတြ ယႀတာေတြနဲ႔ ဆိုင္မယ္ေနာ္ ဟု ဆက္ေၿပာ၏။
ခင္ဗ်ား အလုပ္သာ ခင္ဗ်ားေသေသခ်ာခ်ာ ပီၿပင္ေအာင္လုပ္စမ္းပါ ဟု ခပ္ဆက္ဆက္ေၿပာရင္း သူေဟာ္နန္းအတြင္းသို႔၀င္လိုက္ေသာ္လည္း ၁၂ မိနစ္ကိစၥႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဗိုလ္မွဴးႀကီးခင္၀င္းကို တပ္ႀကပ္ႀကီးေမးသလို သူေမးခဲ႔ဖူးသည္။ ဗိုလ္မွဴးႀကီးက ခင္ဗ်ားလည္းသိသားနဲ႔ ကိုၿမၿငိမ္းရယ္ ဟုသာ အေၿဖေပးခဲ႔ပါသည္။
န-၀-တ အစိုးရလက္ထက္ ဖြင္႔ေပးလိုက္ေသာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္အရ နိဳင္ငံတကာမွ ရင္းႏွီးၿမဳတ္ႏွံသူမ်ား ကုန္သည္မ်ား အလည္ပတ္လာေရာက္သူ တိုးရစ္မ်ား ေပၚမ်ားလာလိမ္႔မည္၊ ထိုအတြက္ ဟိုတယ္ႏွင္႔ တည္းခိုခန္းမ်ား ၿမန္မာၿပည္တြင္ မ်ားစြာလိုအပ္ေနသည္။ ယခုလည္း ေဟာ္နန္းႀကီးကို ဟိုတယ္ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ၿဖိဳခ်ရၿခင္းၿဖစ္သည္ဟု တိုင္းမွဴးမွတဆင္႔ အမ်ားၿပည္သူအား အေႀကာင္းၿပခ်က္ေပးေသာ္လည္း ထိုအေႀကာင္းၿပခ်က္ မခိုင္လံုမွန္း သူေရာဗိုလ္မွဴးႀကီးပါသိေနပါသည္။ အထူးသၿဖင္႔ သာမန္အေဆာက္အဦးေဟာင္းကို ဟိုတယ္ေဆာက္ရန္ၿဖိဳခ်ၿခင္းအတြက္သာဆိုလွ်င္ အဘယ္႔ေႀကာင္႔နိဳင္ငံေတာ္မွ ယခုကဲ႔သို ၿဖိဳခ်ရမည္႔ အခ်ိန္အခါပါ အတိအက် ေပး၍ အထူး၀ါယမစိုက္ အားထုတ္ေနရပါသနည္း။
အေဆာက္အဦးအတြင္းသို႔ လွမ္း၀င္လိုက္ေသာအခါ ဖံုအမွဳိက္မ်ား ေၿခရာမ်ားႏွင္႔ ညစ္ပတ္ေနေသာ ညစ္ညစ္ေထးေထး ကၽြန္းသားပါေကးခင္းႀကမ္းၿပင္ႀကီးကို လွမ္းေတြ႔လိုက္ရသည္။ ခန္းမႀကီးတြင္ ယမ္းဆင္ေနေသာ ရဲေဘာ္ေလးမ်ားက ဥဒဟိုသြားလာလ်က္ရွိ၏။ မ်က္ႏွာႀကက္တြင္ အိပ္ေမာက်ေနေသာ ပန္ကာေဟာင္းႀကီးမ်ားႏွင္႔အတူ ပင္႔ကူအိမ္မ်ား မီးခိုးမွဳိင္းမ်ာ ဖံုးမ်ားက အလိပ္လိပ္။ မိွဳင္းကုတ္ကုတ္ဤခန္းမတြင္ တခ်ိန္က မဟာဆန္မွဳမ်ားကို သူေဖြရွာေနမိသည္။
၁၉၆၂ မွစတင္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္ႏွင္႔ မ-ဆ-လ ေခတ္တို႔တြင္ ေဟာ္နန္းႀကီးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာရုံးႀကီးအၿဖစ္ အသံုးၿပဳခဲ႔ဖူးသည္ဟု မွတ္တမ္းမ်ားအရ သူသိရေသာ္လည္း ဤခန္းမႀကီးကို မည္သို႔အသံုးၿပဳသည္ကို ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္းမသိပါ။ သို႔ေသာ္ထိုမတိုင္မွီက ဤခန္းမႀကီးတြင္ လက္ေအာက္ခံ နယ္စားပယ္စား ၃၃ ဦးေသာ ခြန္မွဴးမ်ား ႏွစ္စဥ္ တႏွစ္ ၂ ႀကိမ္ လာေရာက္ဂါရ၀ၿပဳပူေဇာ္ဖူးေမွ်ာ္ႀကသည္႔ ခန္းမႀကီး။ ထီးၿဖဴမ်ား ေရႊပန္းခိုင္ ေငြပန္းခိုင္မ်ားႏွင္႔ ေၿပာင္လက္ေတာက္ပေနေသာ ႀကမ္းၿပင္ေပၚ၀ယ္ မဟာဆီမဟာေသြးမ်ား ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ ေတာက္ပေနခဲ႔ေပလိမ္႔မည္၊ အခုေတာ႔ ...
သံုးေဆာင္ၿပိဳင္ အေဆာက္အဦးႀကီးကို အခန္းကိုးခန္းဖြဲ႔ကာ တည္ေဆာက္ထားခဲ႔၏။ ၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ၀ိတိုရီးယားဘုရင္မႀကီးႏွင္႔ ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီအတြင္းရွိ ေစာ္ဘြားႀကီးမ်ား မဟာရာဂ်ာႀကီးမ်ား ေတြ႔ဆံုပြဲ ( Delhi Durbar) ကို တက္ေရာက္အၿပီး က်ဳိင္းတံုေစာ္ဘြားႀကီး စ၀္ကြမ္ကဲ႔အင္ထလိုင္ တစ္ေယာက္ အိႏိၵယမွ မဟာရာဂ်ာတို႔၏ ႀကီးက်ယ္ခန္းနားလွေသာ စံနန္းေတာ္မ်ားကို အားက်ခဲ႔ပံုရသည္။ အေဆာက္ဦးႀကီးမွာ ဥေရာပဟန္ေပၚ၀ယ္ အိႏိၵယဟန္ႏွင္႔အတူ ရွမ္းပိသုကာအႏုပညာကို ေပါင္းစပ္ကာ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားၿခင္းၿဖစ္၏။
ႀကီးမားေသာေလွကား၌ အေပၚထပ္မွဆင္းလာေသာ ရဲေဘာ္ေလး ႏွစ္ဦးက အေလးၿပဳကို ေခါင္းဆက္ၿပရင္း အထက္ထပ္သို႔ သူလွမ္းတက္လိုက္သည္။
ႀကည္႔ေလေလရာ၌ မဟာဆန္မွဳကို ဖံုးကြယ္ဖ်က္စီးေနေသာ ဖံုမ်ား အမွဳိက္မ်ား ပင္႔ကူအိမ္မ်ားႏွင္႔ က်ပ္ခိုးမွဳိင္းမ်ားသာ။ ဘယ္ဘက္အေဆာင္ရွိ အခန္းႀကီးတစ္ခန္းအတြင္း သူ၀င္လိုက္သည္။ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ဤအခန္းသည္ ေစာ္ဘြားႀကီး၏ စာႀကည္႔ေဆာင္၊ ရုံးခန္းႏွင္႔ ဘ႑ာတိုက္ၿဖစ္ခဲ႔ဟုဆို၏။ မွန္တံခါးမ်ားၿပဳတ္ထြက္ေနေသာ ၿပဴတင္းေပါက္မ်ားမွတဆင္႔ ၀င္ေရာက္လာေသာ အလင္းေရာင္ထဲ၀ယ္ တခ်ိန္က က်ဳိင္းတံုတနယ္လံုး၏ အေရးကိစၥမွန္သမွ်ကို စီမံခန္႔ခြဲခဲ႔ေသာဤအခန္းသည္ ယခုေတာ႔ အၿခားအခန္းမ်ားကဲ႔သို႔ပင္ ဖံုမ်ား အမွဳိက္မ်ား စားပြဲကုလားထိုင္အက်ဳိးအပ်က္မ်ား အမွဳိက္မ်ား ပင္႔ကူအိမ္မ်ား၏ေအာက္တြင္ ၿငိမ္သက္စြာအရွဳံးေပး၀ပ္စင္းလ်က္။ အင္း ..မႀကာမွီ ဒီရွဳံးနိမ္႔မွဳေတြ၀ဋ္ေႀကြးေတြ အဆံုးသတ္သြားေတာ႔မွာပါဟု ခပ္ေႀကာင္ေႀကာင္သူေတြးၿဖစ္၏။
သက္ၿပင္းကိုခ်ရင္ ေနာက္က်ိေလးလံစြာ အခန္းထဲမွထြက္ဟန္ၿပဳစဥ္ သူ႔မ်က္စိထဲ ဘ႑ာတိုက္အခန္းမွ လူရိပ္လိုလို လွမ္းေတြ႔လိုက္သည္၊ မိုင္းဆင္ေနသည္႔ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္ေယာက္လား။ “အထဲမွာတစ္ေယာက္ေယာက္ရွိလားေဟ႔” ဟုေမးကာ အခန္းအတြင္းလွည္႔ပတ္ႀကည္႔ေတာ႔လည္း တုံ႔ၿပန္သံမရ ဘာမွမေတြ႔။ မ်က္စိမွားတာၿဖစ္မွပါဟု ဖာသာေတြးရင္လွမ္းအထြက္ ရုတ္တရက္ တစံုတရာကို သူလွမ္းေတြ႔လိုက္သည္။ က်ဳိးပ်က္လဲၿပိဳေနေသာ စားပြဲႀကီးတလံုး၏အေနာက္ နံရံေပၚမွအက္ကြဲေႀကာင္းႀကီးတစ္ခု၊ ထိုအက္ကြဲေႀကာင္းထဲတြင္ တစံုတခုရွိေနသည္။
စားပြဲပ်က္ကို ေက်ာ္ခြလ်က္ အက္ကြဲေႀကာင္းအနီး သူတိုးကပ္သြား၏။ ထိုေနရာတြင္ အလင္းေရာင္က အားမေကာင္း။ အက္ကြဲေႀကာင္းအတြင္း ညိဳညစ္ညစ္အရာတစ္ခု။ ေၿမြတစ္ေကာင္၀င္ေခြေနတာလည္းၿဖစ္နိဳင္သည္။ ကုလားထိုင္ေၿခေထာက္က်ဳိးတစ္ခုခုကို သူလွမ္းယူလိုက္ကာ ထိုအရာၿဖင္႔ အက္ကြဲေႀကာင္းအတြင္းမွာ ညိဳညစ္ညစ္အရာကို ထိုးကေလာ္ထုတ္လိုက္သည္။ အပ္ကြဲေႀကာင္းမွထြက္က်လာသည္႔အရာကား ေၿမြတစ္ေကာင္မဟုတ္ပါ ပိုးထည္စတစ္စႏွင္႔ထုပ္ထားေသာ အထုပ္တစ္ထုပ္သာၿဖစ္၏။
အလင္းေရာင္အားေကာင္းသည္႔႔ေနရာသို႔ သူသြားကာ ရစ္ပတ္ထားေသာပိုးထည္ေလးကို ဖယ္ရွားလိုက္၏။ ေရႊခ်ည္ေငြခ်ည္ေဖါက္ထားေသာ ပန္းေရာင္ပိုးစေလးက အရည္အေသြးေကာင္းလွသည္။ အၿပင္ဆံုးပိုင္းကိုေရာက္ေနေသာ တစိတ္တပိုင္းသားလွ်င္ ဖံု က်ပ္ခိုးမွဳိင္း ပင္ၿပင္အညစ္အေႀကးတို႔ေႀကာင္႔ မဲညစ္ကာ ရိေဆြးစၿပဳေနေသာလည္း အတြင္ပိုင္းမ်ားက သစ္လြင္ေတာက္ပေနဆဲ။ ထိုပိုးစၿဖင္႔ အထပ္ထပ္ရစ္ပတ္ထားသည္က သားေရဖံုးတပ္ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္။ ႏြမ္းရိေနေသာ သားေရ အေနာက္ဖံုးေအာက္ဖက္ေထာင္႔တြင္ Moleskne ဟု ထြင္းႏွိပ္ထားသည္။ မိုးစကိန္းမွတ္စုစာအုပ္တို႔၏ မူပိုင္ စာအုပ္ကိုစည္းထားသည္႔ သားေရႀကိဳးေလးက ဆန္႔က်ဳံ႔အားမရွိေတာ႔။
အတြင္းသား စာရြက္မ်ားသည္လည္း စာအုပ္အဖံုးႏွင္႔အတူ ေဟာင္းႏြမ္းရိေဆြးလ်က္ ၀ါက်င္က်င္။ ဒိုင္ယာရီတစ္ခုလံုးကို ရွမ္းဘာသာႏွင္႔ေရးမွတ္ထားသည္။ ရွမ္းစာမဖတ္တတ္သၿဖင္႔ မည္သည္႔အေႀကာင္းအရာၿဖစ္မွန္း ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္း မခန္႔မွန္းနိဳင္ပါ။ လွန္ေလွာ္ရင္း စာအုပ္တေနရာမွ စကၠဴေခါက္ေလးတေခါက္ ထြက္က်လာသည္။ ကုန္းေကာက္ယူ၍ ၿဖန္႔ႀကည္႔လိုက္ေသာအခါ Whatman Plc စာတန္းေလးႏွင္႔အတူ နာမည္ေက်ာ္ ပံုဆြဲစကၠဴထုတ္လုပ္ေရး လိုဂိုတံဆိပ္ရုိက္ႏွိပ္ထားေသာ ပံုဆြဲစာရြက္ေလး၊ ထိုစာရြက္ေလးေပၚ၀ယ္ နန္း၀တ္နန္းစားႏွင္႔ ၿမန္မာ႔အမ်ဳိးသမီးေလးတစ္ေယာက္ပံုကို လက္ရာေၿမာက္စြာ ခဲပန္းခ်ီေရးၿခစ္ထားေလသည္။
ပန္းခ်ီဆြဲသူသည္ မိန္းကေလး၏ နက္ေမွာင္လြန္းေသာ ဆံပင္ႏွင္႔ အခ်ဳိးက်လွသည္႔ကိုယ္လံုးေလးကို ေပၚလြင္ေအာင္ေရဆြဲထားနိဳင္သည္။ ေၿပၿပစ္ေသာနဖူးႏွင္႔ ေၿဖာင္႔စင္းေသာ
ႏွာတံေလးေအာက္တြင္ လွပလြန္ေသားေသာ ႏုတ္ခမ္းတစံုက တစံုတရာကို ဖြင္႔ဟေၿပာေတာ႔အလား။ အထူးၿခားဆံုးမွာ ေကြးညႊတ္ေသာ မ်က္ခံုးအစံုေအာက္မွ ေတာက္ပလွသည္႔မ်က္၀န္းအစံုပင္ၿဖစ္သည္။ ဘာရယ္ေႀကာင္႔မွန္းမသိ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ မိန္းမငယ္ကိုႀကည္႔ရင္း ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္းရင္ထဲတုန္ရီလွဳိက္ေမာလာ၏။
ထိုအခိုက္ ဟင္းဆိုသည္႔ သက္ၿပင္းေမာႀကီး ခ်လိုက္သံႀကီးတစ္ခု ..
ရုတ္တရက္အနီးအနားမွ ႀကားလိုက္ရသည္႔အသံေႀကာင္႔ ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္းတုန္လွဳပ္သြားကာ ေခါင္းေမာ႔ႀကည္႔လိုက္ေသာအခါ သူ႔အေရွ႔ ၆ လံခန္႔အကြာ ဘ႑ာတိုက္ခန္း၀နား ရပ္ရင္း သူ႔အားႀကည္႔ေနေသာ စံုတြဲတစ္တြဲ။ အမ်ဳိးသမီးေရာ အမ်ဳိးသားပါ ဂံုရွမ္း၀တ္စံုကို သပ္ရပ္လွပစြာ၀တ္ဆင္ထားသည္။
“ေဟ႔ မင္း .. မင္းတို႔ ဘယ္သူေတြလည္း ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဒီအခန္းထဲေရာက္ေနသလဲ ဘယ္သူဒီအေဆာက္အဦးထဲ ၀င္ခြင္႔ၿပဳသလဲ”
ေမးခြန္မ်ားက ဗလံုးဗေထြးႏွင္႔ လည္ေခ်ာင္းအတြင္း တိုးတိုက္မိကုန္သည္လားမသိ အံ႔ႀသစရာေကာင္းလွေအာင္ ပါးစပ္ဖ်ားမွထြက္ေပၚလာသည္႔ သူ၏အေမးစကားသံက မယံုနိဳင္စရာတြန္းညွင္းလြန္းလွသည္။
အမ်ဳိးသား၏ ဘယ္လက္တြင္ ေငြဓါးအိမ္ႏွင္႔ဓါးတစ္လက္ကို ကိုင္စြဲထားၿပီး သူ႔အားစူးစူးရဲရဲစိုက္ႀကည္႔ေနကာ အမ်ဳိးသမီးကေတာ႔ အမ်ဳိးသား၏ညာလက္ေမာင္းကို ဆြဲထားရင္း သူ႔အားဤေနရာမွထြက္သြားရန္ ေတာင္းပန္ ေၿပာေနသလို ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္းခံစားရသည္။ ေစာေစာက သက္ၿပင္းခ်သံမွ အမ်ဳိးသမီးထံမွ ၿဖစ္ပံုရ၏။
မင္း ..မင္းတို႔ဘယ္သူေတြလဲ ..ဒီေနရာကေန ထြက္သြားပါ ဆိုသည္႔ သူ႔စကားအဆံုး အမ်ဳိးသားက ေတာက္တခ်က္ခတ္ကာ ဘယ္လက္တြင္ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ ဓါးအိမ္မွဓါးကို ညာလက္ၿဖစ္ဆြဲထုတ္လိုက္သည္ႏွင္႔ အမ်ဳိးသမီးက ထိတ္လန္႔တႀကား မလုပ္နဲ႔ ဟု စူးစူး၀ါး၀ါးေအာ္ရင္း အမ်ဳိးသား၏လက္ကို ခ်ဳပ္ဆြဲထားေလသည္။ “မလုပ္နဲ႔” ဟုသည္႔အသံက ၿမန္မာစကား ပီပီသသ။
ဗိုလ္မွဴးၿမၿငိမ္း တုန္လွဳပ္စြာ ေနာက္သို႔ဆုတ္လိုက္သည္။ ေနာက္သို႔ညာေၿခအဆုတ္တြင္ လဲၿပိဳေနေသာ ကုလားထိုင္က်ဳိးႏွင္႔ တိုက္မိၿပီး ပက္လက္လန္လဲက်သြား၏။ မ်က္၀န္းထဲ ဓါးေရာင္ကလက္ကနဲ႔ ...
မ်က္ႏွာကိုလက္ၿဖင္႔ကာရင္း အား ..ဟု ေႀကာက္လန္႔တႀကားဟစ္ေအာ္လိုက္မိသည္။
သူ၏ေအာ္သံေႀကာင္႔ တပ္ႀကပ္ႀကီးေမာင္ဦးႏွင္႔ ရဲေဘာ္မ်ား ဘာၿဖစ္တာလဲ ဗိုလ္မွဴး ဘာၿဖစ္တာလဲဟု ေအာ္ေမးရင္း အခန္းအတြင္းသို႔ စိုးရိမ္တႀကီးေၿပး၀င္လာႀကသည္။
သူေရွ႔႔ၿမင္ကြင္းမွာ ေစာေစာကစံုတြဲကိုမေတြ႔ရေတာ႔ ...
“ဘာမွမၿဖစ္ပါဘူးကြာ ကုလားထိုင္နဲ႔တိုက္မိသြားတာပါ” ဟု ၿပန္ေၿပာရင္း ဆြဲထူေသာရဲေဘာ္၏လက္ကိုကိုင္ကာ သူထရပ္လိုက္သည္။
သူဘာၿဖစ္သြားတာလဲ ...
လက္ထဲမွ ပန္းခ်ီကားကိုၿပန္ႀကည္႔လိုက္မိေတာ႔ ..ဟင္ ေစာေစာက မိန္းကေလး
(ဆက္ရန္) ...။
No comments:
Post a Comment